Selasa, 26 Mei 2009

Kisah Pada 26 May 2009

Salam dan selamat waktu asar. Hehehe. Hari ini lambat lak nak update blog. Sebabnya dari pagi agak kesibukan. Masuk opis kul 0900 am dan kuar breakfast 1000 am. Makan, minum, borak-borak, kul 1100 baru masuk office. Sambung buat la keje yang sepatutnya n then ada terima khabar yang kurang menarik yang berkaitan dengan company TKSB. Pergelutan pihak atasan (Management VS Operation) semakin bertambah buruk. Nasib aku da antar surat resign last week. 31 may 2009 adalah hari terakhir aku sebagai Data Entry di TKSB.

Bermula nya kerjaya aku di TKSB adalah sebagai PA (Project Assistant) di EXXONMOBIL Port Dickson pada 20 august 2007. Dan sebagai Data Entry adalah pada 01 february 2008 sehingga 31 may 2009. Macam-macam pengalaman aku dapat sejak berada di bawah. Pernah aku kemalangan semasa nak pergi kerja, dan esok nya aku ada KONVO. Apa lagi, naik pentas ngan tangan berbalut. Memang lawak ble di fikirkan kembali. Hehehe. Di sebabkan khabar begitu la, dari pukul 0100 pm keluar lunch ngan bos dan budak2 terminal/office, sempat jgk la kami lepak main snuker hingga pukul 0300 pm. Betul-betul dah xde semangat nak keje. Balik je office, member aku guna PC aku. So, aku duk lepak2 je la. Xde keje kunun-kunun (keje bersusun kat meja).

Ada lagi 5 hari untuk aku mulakan kerjaya aku di AMBANK Klang. Aku x tau la camne aku nak survive kat sana. Namun untuk mencari arah tuju dan pengalaman yang baru, harus aku kentalkan semangat dan berdoa agar di murahkan rezeki oleh NYA. Insya ALLAH. Doa ibu harus jugak aku pohon demi keberkatan rezeki yang akan aku terima nanti. Amin. Disebabkan kerja baru nanti memerlukan aku berpakaian yang kemas, maka aku dan kawan baik seumur hidup aku, En Amirudin Ahmadiah terus bergerak ke The Store PD untuk sesi membeli belah. Ketika bos dan rakan aku gerak ke pusat snuker, aku dan dia terus pegi beli 2 pasang kemeja plain putih dan 3 pasang seluar. 2 slack dan 1 khakis. Koyak la jgk. Nasib malam tadi dapat gaji dari Coulomb.com. Lepas la jgk untuk hidup beberapa hari/minggu. Setelah selesai membeli belah, kami terus hantarkan motor untuk di service. Motor aku bkn nya slalu jalan jauh pun(sebab memang x suka drive). Motor da nak masuk 3 tahun tp meter still dalam 78++ KM. Member aku yang kat kl, motor x sampai setahun meter da lebih 10k. Nampak sangat aku seorang yang baik. (kunun-kunun) Em, jam sudah melebih 0500 pm. Waktu yang sesuai untuk berambus. Sehingga bertemu pada malam ini.

Dan post ini ditemani oleh dendangan lagu dari The Times - Pesona Algebra.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan